Як повідомили в прес-службі Миколи Томенка, він вважає помилковим думку про беззастережне право Президента розпустити Верховну Раду України своїм Указом.
"Насправді законодавець чітко прописав це як право, а не обов'язок Президента. Це означає, що для того, щоб конституційним шляхом затвердити це рішення (про розпуск ВР - Ред.), Віктор Ющенко повинен урахувати суспільну, політичну й інші ситуації, що склалися в Україні", - зазначив Микола Томенко.
Він звернув увагу на ст. 90 Конституції України, що чітко зафіксувала, що "рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України приймається Президентом України після консультацій з головою Верховної Ради України, його заступниками й главами депутатських фракцій у Верховній Раді України".
"Отже, якщо такі консультації не відбудуться, або, скажімо, на них прибудуть представники однієї або ж лише кількох фракцій парламенту, це означатиме, що обов'язкову умову процедури розпуску парламенту, передбачену Основним Законом, не буде виконано. А поява Указу Президента про розпуск парламенту без виконання цієї норми може тлумачитися як неконституційна діяльність Президента", - наголосив заступник голови Верховної Ради України.
Крім того, Томенко заявив, що "ініціатива Президента щодо позачергових виборів до парламенту, яку підтримує лише половина однієї з п'яти фракцій і ледь більше 10% українського суспільства, виглядає швидше як спроба своєрідної узурпації влади. Якби , щонайменше , більшість Верховної Ради, а найголовніше - більшість суспільств підтримало б таку ідею, тоді дії Президента були б виправданими. Сьогодні, коли Верховна Рада в 350-400 голосів постановляє важливі законопроекти, важко зрозуміти необхідність дострокового припинення її повноважень", - переконаний Микола Томенко.
Він допускає, що парламент, який сьогодні досить ефективно працює, може діяти, щонайменше , до президентської виборчої кампанії без формалізації коаліції.
Нагадаємо, 3 вересня Президент України Віктор Ющенко у своєму зверненні до народу заявив, що готовий оголосити про достроковий розпуск Верховної Ради й проведення позачергових парламентських виборів, якщо нова коаліція не буде створена у визначений законодавством термін.