Українська влада спростили правила імпорту автомобілів. Тепер машини, що не відповідають українським стандартам, можна без проблем розмитнювати, пише газета "Дело".
Офіційні імпортери обурені таким рішенням.
Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів у вівторок звернулася до уряду. Оператори ринку просять Кабмін терміново розібратися в ситуації, що склалася з імпортом машин.
За інформацією асоціації, Держспоживстандарт дозволив завозити в Україну машини, що не відповідають національним стандартам. Відповідний наказ №337 був виданий цим відомством днями.
Офіційні імпортери упевнені, що спрощення правил вигідне винятково "сірим" дилерам. Саме вони поставляють у країну американські авто, стандарти яких істотно відрізняються від українських.
"Сірих" імпортерів не влаштовували правила, що діяли до недавнього часу. По них увіз нестандартних машин дозволявся тільки після їх переустаткування відповідно до внутрішніх стандартів.
Наприклад, щоб переробити надпопулярний у нашій країні джип "Лексус", що везли зі США, треба було витратити близько трьох тисяч доларів. "Тому сірому імпортерові було легше заплатити тисячу доларів чиновникові", — пояснює генеральний директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Як пояснюють автоспеціалісти, вироблені в Штатах авто відрізняються за багатьма параметрама.
Наприклад, задні фари, що показують поворот за американськими правилами червоні. Відрізняється і підсвічування фар. Фари європейських авто — асиметричні, з ухилом вправо. Авто зі США оснащені потужними фарами, розрахованими на широкополосні хайвеї. Спідометр українських авто має розраховувати швидкість у кілометрах. Американський - в милях.
До того ж, як нагадують офіційні автодилери, Україна приєдналася до Віденської і Женевської конвенцій, що регламентують загальноєвропейські автомобільні стандарти.
Але головний аргумент автоімпортерів — сірий імпорт завдасть втрат офіційним виробникам і продавцям машин. До того ж нестандартні авто значно підвищать аварійність на і без того небезпечних українських дорогах.
У свою чергу, джерела в митниці пояснюють, що лібералізація правил імпорту повинна бути вигідна державі. Оскільки від заборони імпорту нестандартних американських авто бюджет недоодержить круглу суму коштів. Саме цей аргумент використовували сірі імпортери, які лобіювали вигідне собі рішення.
Дело