Сотні киян одночасно отримали рахунки з погрозами відключити електрику. Є й такі, хто вже сидить без світла.
Причина у всіх одна - велика заборгованість за світло: навіть не сотні гривень, а тисячі. Причому багато жителів столиці зовсім не розуміють, звідки ці борги взялися. Стверджують, що платять справно.
Енергетики ж розповідають про "невраховані раніше" заборгованості, які могли збирати не один рік, поки що не “випливли” назовні. І змушують переляканих клієнтів годинами штовхатися під дверима приймальні, пише "Газета по-київськи".
Більшість "потерпілих" - з Голосіївського району. Але повідомлення про борги, що незрозуміло звідки узялися, отримали люди й в інших районах Києва.
У понеділок у відділенні "Київенерго" Голосіївського району зібралося близько 40 чоловік, які прийшли розбиратися в ситуації, що склалась. Всі стовпичили під кабінетом у маленькому, темному й вузькому коридорі, де навіть сидінь усім не вистачило.
В основному - пенсіонери. Учасниця війни Валентина Лимборська скаржиться, що борг у кілька тисяч гривень утворився через те, що при оплаті за світло не враховували належні їй пільги. Чому так вийшло, жінка не розуміє: раніше їй і словом про це ніхто не згадав.
"Ми тут з ранку сидимо. Проходить тільки одна людина за годину. А до цього нас, старих людей, посилали від однієї інстанції до інший, півміста об'їздили. Телефони для довідок, зазначені у квитанції, взагалі не відповідають", - скаржиться Лимбровська.
В інших суми боргу взагалі величезні. Наприклад, у киянки з вул. Зверинецької - 8,5 тис грн.
Ользі Гончаровій, що мешкає по вулиці Васильківській, минулого тижня відключили світло. Жінка виявила це, коли повернулася додому. Разом з повідомленням про борг в 900 грн. прийшов ще один папірець: щоб світло включили, потрібно, крім сплати боргу, заплатити 130 грн. за послуги "Київенерго".
"Головне, що ніякого попереднього повідомлення, що світло може бути відключене, ми не отримували. За час відсутності світла потік холодильник, зіпсувалися продукти, не говорячи вже про інші незручності", - говорить Ольга.
Багато хто вважає, що в "Київенерго" у такий спосіб вирішили заробити на простих киянах.
"Люди можуть і не здогадуватися, що в них є борг"
За словами начальника МСД-1 "Київенерго" Євгена Задкова, цілком можливі якісь неточності в сумах.
"Зараз вводиться нова система: машина автоматизована порівнює показання, які люди самі записують із лічильників, і ті, які знімають працівники "Київенерго". Цілком можливі якісь неточності в сумах боргів, на 50-60% вони підтверджуються. Ми закликаємо людей прийти й розібратися особисто", - говорить Задков.
За його словами, причин, через які утворилися такі великі борги, багато. Наприклад, платежі йдуть разом з комунальними, частина грошей потім перераховується в "Київенерго", а частина - у ЖЕК.
"Іноді на наш рахунок гроші просто не надходять. Потрібно надати всі платіжки, щоб розібратися, яка сума й коли не надійшла (адже облік іде за останні три роки). Або інша причина. Людина, що користується пільгами, кілька місяців не платила, а потім вирішив оплатити все за раз. Але він уже перевищив норму, а понаднорма оплачується в повному розмірі. Деякі мають п'ятизначний лічильник, а платять за чотиризначний, занижуючи вартість", - пояснює Задків.
Що стосується відключення світла, то, за його словами, без попередження це ніколи не робиться.
"Повідомлення висилається поштою рекомендованим листом, де говориться, що через 30 днів можуть відключити електрику. Якщо попередження не було, виходить, воно просто не дійшло, але ми вже в цьому не винні. У нас є реєстр, де позначено, що лист відсилався, і коли це було зроблено. Тим більше що є маса людей, які просто «не хочуть» отримувати подібні попередження", - говорить начальник МСД-1 "Київенерго".
Все документально підтверджено, стверджує Задков. На вимогу всі документи можуть бути надані.
"Якщо людина не згодна, будь ласка, вона може звертатися до суду", - радить Задков.