Політичний оглядач

Неділя
22 грудня
Розмір тексту
  • Збільшити розмір тексту
  • Стандартний розмір тексту
  • Зменшити розмір тексту
Головна Україна Економіка Біопаливо поки не для українців?

Біопаливо поки не для українців?

Друк

Їздити дешево та екологічно – основні аргументи прихильників біопалива. Виробляти їжу для машин із органічних речовин у Європі почали вже давно. Україна ж більше допомагає зарубіжному прогресові, ніж долучається до нього сама. Тільки ріпаком, який є основою для біодизелю, цього року засіяли понад мільйон гектарів. І весь урожай піде на експорт.

Залити в свою машину альтернативне паливо Михайло Лабутін, виконавчий директор компанії «Енергетичні стратегії і біотехнології», зголосився одразу і ним дуже задоволений. Він каже, що їздить транспорт чудово, і думка про меншу шкоду для екології гріє.

Тепер Михайло Лабутін вирішив долучити і решту українців до біопалива і відкрив у Чернівцях п’ять екологічних станцій. Він переконує, що клієнтів у нього вже багато. «Наша цінова політика – наше паливо дешевше від бензину А-95 на 40–50 копійок, але якість краща за А-98», – каже він.

Небезпеку, що тотальний ріпак може нашкодити українським ґрунтам, Михайло Лабутін заперечує. Так само він не вважає, що саме ця рослина – причина світової продовольчої кризи.

Його думки поділяє і голова Асоціації виробників альтернативних видів палива та енергії Віталій Давій. За його словами, ріпак – це не обов’язково біопаливо, для українських фермерів це просто вигідний бізнес.

«Насправді з української ріпакової олії в Європі роблять дуже гарний майонез або маргарин. І якщо завтра зміняться ринкові пріоритети і гречка буде дорожчою від ріпаку, всі фермери забудуть, що таке ріпак, і почнуть вирощувати гречку чи ананаси», – каже фахівець.

Без законодавчих і економічних стимулів виробляти біопаливо не вигідно


Але якщо на експорті ріпаку Україна заробити може, то виробляти з нього біопаливо не вигідно, переконує Андрій Товстоп’ят, експерт аграрних ринків клубу аграрного бізнесу.

Навіть якщо всю Україну засіяти ріпаком і виробляти дизпальне виключно для своїх потреб, то воно не покриє і третини всіх потреб.

Тому експерт радить орієнтуватися на інший вид альтернативного палива – біоетанол.

«Це як спирт, який потім додається до бензину, або, якщо в чистому вигляді, просто заміняє бензин. Там дуже великі інвестиції, і не прості, як при виробництві біодизелю, де просто треба змішати, а потім розділити», – зауважує експерт.

Усі наукові ресурси для виробництва різних видів біопалива в Україні є, переконують фахівці. Розвиток гальмує відсутність законодавчої бази.

А ще бракує економічних стимулів. Якщо, наприклад, зробити нафтовикам пропозицію: ставка акцизного збору з дизелю буде зменшуватись пропорційно зі збільшенням частки біодизелю чи біоетанолу в паливі, тоді підприємці самі будуть вкладати гроші в екологію, і паливо подешевшає, вважають експерти.

Радіо Свобода

 
Коментарії (2)
1 Понеділок, 14 липня 2008 13:18
Михаил
В то время, когда продовольствие во всем мире дорожает, целесообразно выращивать ЭКОЛОГИЧЕСКИ ЧИСТЫЕ ПРОДОВОЛЬСТВЕННЫЕ КУЛЬТУРЫ! Этим мы сохраним и своего производителя, и накормим свой народ, и сохраним плодородие своих полей. А из "ріпака", то бишь рапса, получается прекрасное растительное масло, после которого оливковое отдыхает! Может хватит жить чужой головой? Кстати, от рапсового масла в голове "олію" больше. И, в первую очередь, в рацион пана Лабутина нужно ввести рапсовое масло.
2 Вівторок, 15 липня 2008 18:29
Глеб
Обсалютно с тобой согласен,но вот перестать думать чужой головой не так уж легко,власть живет и будет жить только для себя, а не для народа

Додайте Ваш коментар

Ваше ім'я (псевдонім):
Коментар:

Погода

Лічильники